När jag trodde jag hade koll

Dålig koll denna gång, kryddor får man ju inte missa i en trädgård men se, det hade jag gjort. Lite blommor fick åka med, en stor rackare till solros som kunde bli upp till 3 meter, mmm måste ha stege får att nå upp men det köpte jag faktiskt mest för fåglarnas skull så dom kan få lite gottis på höstkanten. Ja det blev ju lite till våra amplar såklart, kan ju inte vara utan det som hänger på vår altan, en rondellpetunia blev det. Har faktiskt aldrig haft eller sått just en sådan. Den röda bladmyntan tyckte jag lät spännande, liknar koriander, citron och curry, gillar allt detta så det verkar som en smart krydda. Thaibasilika och kinesisk bladselleri, även dessa nya för året. I morgon blir det att så dessa små skönheter.

Ett svar till ”När jag trodde jag hade koll”

  1. Spännande med din trädgård – den utvecklas vartefter 👏

    Gilla

Lämna en kommentar

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång